Forticlient VPNを使いたいのですが、98%でとまり、接続できません。 USB,wifiアクセスポイントでも試しましたが、無理です。 もともと、無理な仕様なのでしょうか? ネットワークにあまり詳しくないのですが、 Forticlient VPNってHTTPS VPNなんですよね? When connecting to VPN network using FortiClient users occasionally are unable to make the connection as the VPN client seems to be malfunctioning. e. Click the group or user name that you want to work with.

The error code returned on failure is 633. – Remote Access Connection Manager Some related error messages from Event Viewer. http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/427f8be7-941a-4e78-bf21-f94a257b3549/ras-error-720-when-establishing-modem-connection?forum=itprovistanetworking. netcfg -v -u ms_ndiswanipv6, Check device manager: “WAN Miniport (IP)” and “WAN Miniport (IPv6)” should be gone. Run Install WAN miniport installer tool this post solved my problem, thanks a lot for your sharing! Disabling IPv6 was not the solution for me. Thank me later. FortiClientを起動し、タイトルバー上で右クリックしてください。 2. The OS install driver to use smartphone as modem and this device is used instead of ISDN PPP. FortiClient SSLVPN Stops at 98% on Windows 7 X64, Anglonas Installation and Configuration Guide, How to fix issue with Forticlient – SSLVPN Stops at 98% « Peter Flimel - PC servis, https://forums.lenovo.com/t5/tkb/articleprintpage/tkb-id/Windows_es@tkb/article-id/59, http://dekiwiki.ties2.net/Fortinet/Fortinet_SSL_VPN_Client_Installers, http://dekiwiki.ties2.net/@api/deki/files/288/=sslvpnclient_win_4.4.2297.exe, http://windows.microsoft.com/en-us/windows/tips-fixing-common-driver-problems#tips-fixing-common-driver-problems=windows-7. Our company contacted KonTech IT Services to take care of a UPS battery install for our customer with an office in Philadelphia. Select it and enter 1 for the number, uncheck ‘ missing device’ ensuring only the ISDN option is selected. I recommend Kontech anyday!! Fill in your details below or click an icon to log in: You are commenting using your WordPress.com account. Or: Check device manager to make sure they are back in there. Restarting or Repairing Forticlient works but the final solution to get rid of the problem is going to device manager and disable the smarphone modem drive. Their techs are very knowledgeable and great at making recommendations for your systems as well. 3. This are probably failing to start. I was able to get through it by running Microsoft utility (follow link below )on my window7 which find that certain device driver has been corrupted and it install the latest driver . 4.

4. install forticlient, I solved this problem by removing some mobile phone connection software that was on my computer. 1. I have still not figured out how to resolve these issues. And, whenever we have this need, Kontech is our go-to solution -- we highly recommend the company, which we find to be trustworthy with fairly-priced services. Restart computer and test VPN access. Remove unwanted applications from the startup.

* Uninstall FortiClient + Reboot Then don’t forget to RESTART your computer. 2. Once the PC boots up again check the fortissl adapter, it may say device missing still. This is a utility from Microsoft. 1. d. Select Advanced, Click Owner Tab, Click your user name and check the box “Replace owner on subcontainers and objects”, Click Apply – Click OK.

2.

In case it still doesn’t work after performing the steps in 1), then try the following steps: From an elevated command prompt run the following: Back up the registry Ok, try to disable IP6 protocol on Forti virtual adapter, wireless adapter also. Any other suggesstion? it not work in window 8 5. CoId={E6310774-BA75-4860-A754-4F2C414E70C1}: The user SYSTEM dialed a connection named fortissl which has failed. エラー確認後、FortiClientのExitボタンを押下し、終了してください。 5. rakuten mini を使っています。Forticlient VPNを使いたいのですが、98%でとまり、接続できません。USB,wifiアクセスポイントでも試しましたが、無理です。もともと、無理な仕様なのでしょうか?ネットワークにあまり詳しくないのですが、Forticlient VPNってHTTPS VPNなんですよね?なら、行ける気がするんですけど。。。, 以前FAQで見かけた気がしますが、98%で止まるのはバグの可能性もあります。もしかしたらバージョンアップで改善する可能性も。後は使っているデバイスのリソース状況つまりメール受信・ウィルスチェックなどしている場合、それらの処理が終わってから接続すると大丈夫なこともあるようです。解決しない場合はアプリの開発サイトに問い合わせるといいかもしれません。, 一般論として通信の最適化を行う事業者にありがちのトラブルと思います。(rakutenモバイルは通信の最適化を今は実施していると聞いています)私もsoftetherとrakutenモバイルで上手く通信出来ない経験がありました。ITの事なので、うまく行かない場合でもそれなりの理由はあると思いますが、原因究明係でもない限り、そういう事業者は切り捨てた方が手っ取り早いです。特に通信を弄られると、説明が色々複雑になって、サポセンレベルの方では言っている事すら理解されないでしょうから。, Forti集線側 の管理者って git-bpsさんですか?もし会社へのVPN接続とかの話題でしたら、情報システム部とかに問い合わせたほうがよろしいかと。解決を目指すと、どうしてもVPN集線側の話題が出ちゃいますから。>>Forticlient VPNってHTTPS VPNなんですよね?IPsec"も"可能です。, 楽天Un-limit非対応のスマホを使っていますが、Un-limitで接続して、WiFiテザリングとB/Tテザリングのどちらでも、FortiGateに接続できています。SSL-VPNもIPSECもどちらも接続可能です。設定の問題と思うのですが、以下の内容が分かると、もっと、識者の方からの回答が得やすいように思います。・FortiClientは、どのOSのバージョンか・接続方法はSSL-VPNかIPSECか・SSLの場合、認証方式は何か(IDパスワード、証明書による認証etc)・LAN接続でなら接続実績があるのかどうか  →LANからなら接続できるのに、楽天Miniを介したテザリングだとできない?, というか、個人的には情報がないのであれなんですが、楽天モバイルってそもそも利用者に割り当てる IPがプライベート IPとかキャリアグレード NATだったりしませんか?。VPN張る場合だと基本的には何らかの形でグローバル IPに変換できないと接続できない状態になるはずです。それと VPNクライアントの場合、最後の最後で接続してくるクライアント側の証明書チェックを行うようになるはずなので、そこでデータが無意味に圧縮されている場合は想定外の接続エラーは出るような気がします。→通信の最適化に関してコメントが有るように。個人的にはそれらの条件以外に楽天モバイル側の NFV(Network Functuon Virtualization)で利用しているネットワーク構成にも秘密がありそうに感じます。, 私自信は経験がないのですが、確かにばななめろんさんが言及されているように、接続の途中でクライアントツールがスタックする現象があるようです。これに該当するか、あるいは類似の現象だとすると、FortiClientはWindows版で、接続方法はSSL-VPNということだと思われます。https://forum.fortinet.com/tm.aspx?m=145662このリンクは、Fortigateの英語のフォーラムで、扱われているのは80%で止まる現象のようですが、この中(真ん中あたりの黄色背景の部分)で、以下の方法で解決したと書かれています。・インターネットオプションをリセットする・信頼済みサイトにFortigateのURLを記述するこの回答者がFortigateのサポートに訊いて、Windowsでは、FortiClientが、インターネットオプションから設定を引き継ぐようにデザインされていると教えてもらったそうです。試してみられたらいかがでしょうか。, 回答ありがとうございます。私は大学生で、学内ネットワークの接続に必要なためFortiを使用しています。Fortiの認証はID認証です。さきほど、アップデートを行い、5.xから6.1へアップデートを行いましたが、事象は変化ありませんでした。OSはwindows 10 1909 です。なお、rakuten miniでAndroid版Forti接続はできました。学内へのアクセスもできます。また、ほか機種からのテザリング(UQモバイル-602SO)はできます。, いま、*インターネットオプションをリセット*信頼済みサイトにリモートGWを登録を行いましたが,98%で止まってしまいました。, 接続できました。fortiのlogを見ると2020/07/05 8:40:06 Error VPN FortiSslvpn: 16680: error: ssl_connect:-3このようなエラーが出ており、SSLエラーはネットワークに接続できない限り、エラーになることは少ない気がすると仮定したうえで、下記設定を試みました。そこでリモートゲートウェイを調査しました。リモートゲートウェイは名前解決が必要なドメイン形式のURLでした。nslookupでは名前解決ができていましたしかし、ダメ元で、リモートゲートウェイをIPアドレスで入力(nslookupの結果)すると、接続できました。なお、大学が公に提示する設定方法はドメインで入力するようになっています。, 原因はDNSのようです。デフォルトではテザリング時にDNSサーバはrakuten miniになりますが、これが原因のようです。一応、DNSを.8.8.8.8に変更し、ドメイン形式に戻したうえ再接続すると、成功しました。なので、テザリング時はDNSサーバを変更したほうがいいのかもしれません携帯ネットワークをあまり知りませんが、DNSの名前解決で挙動が異なることってあるのでしょうか?, git-bpsさん、おはようございます。学生さんでしたか。ネットで授業というところも多いですし、学内ネットにつながらないと大変でしょう。一応Fortigateは実際利用していて、サーバ側のメンテもしているので、お助けできるかもと思っただけで、現状からの脱出が可能かどうかはわかりません。よろしければお付き合いください。さてお話から推定します。楽天Miniに入れたFortiClientアプリから接続できるということから、AndroidアプリはSSL-VPNしかできませんので、接続方式はSSL-VPNで確定だと思います。一応確認なのですが、FortiClientで接続設定を行う際に、VPN接続の編集で、1.SSL-VPN/IPsec-VPNのどちらが選択されていますか?2.クライアント証明書のところはどうしていますか?98%云々については、普段何気につながってしまうので、気にも留めていませんでした。また最近は、Windowsからではなく、UbuntuというOSからOpenFortiというフリーのツールを使って接続しているので、失念していました。今Windowsから接続してみたら、接続完了前に98%って出ますね。これのことだったんですね。とりあえずエラーが出た場合は、FortiClientコンソールのお知らせのところに、アラートが記録されていると思いますので、それを教えてもらえないでしょうか。> また、ほか機種からのテザリング(UQモバイル-602SO)はできます。これって、他の機種でテザリングした際には、VPN接続ができるという意味ですか?よろしくお願いします。, git-bpsさん改めまして、開通おめでとうございます。DNSについては設定で、Fortigate側で指定したものを使わせるか、クライアントの設定をそのまま使わせるか、選択できるようになっています。接続後にクライアントのG/WをすべてFortigateに向けてしまう場合には、(今回の場合学内LANの設定に合わせるため)サーバ側で指定してやり、学内アドレスに対してだけG/WをFortigateに向ける(スプリットトンネリングと言います)の場合は、後者にすると思います。こうなると、ばななめろんさんが言われていたとおり、楽天の仮想ネットワークの影響があるかもしれませんね。私は、FortiClientでVPNサーバを指定する際には、常にアドレス直打ちするようにしています。> これって、他の機種でテザリングした際には、> VPN接続ができるという意味ですか?この質問に対する答えを聞いていないのですが、UnLimitで名前解決できない場合があるとすれば、他でもいろいろ影響がありそうです。とにかく良かったです。勉強頑張ってください。, ありがとうございました。> これって、他の機種でテザリングした際には、> VPN接続ができるという意味ですか?そうです。楽天モバイルではなく、UQモバイル-機種は602SOになりますが、VPN接続はできています。また、確認したところ、VPN接続後はDNSサーバの設定が書き換えられており、学内のDNSサーバでした。--> (フルスプリットトンネリング?)いろいろ勉強になりました。本当にありがとうございました, git-bpsさん> 携帯ネットワークをあまり知りませんが、DNSの名前解決で> 挙動が異なることってあるのでしょうか?> そうです。楽天モバイルではなく、UQモバイル-機種は602SOに> なりますが、VPN接続はできています。PC側でIPアドレスやDNSの設定を自動にしていると、テザリング時に、スマホが指定してきたネットワークやDNSの情報が、PCのWiFiインターフェイスに割り当てられます。楽天UnLimitとUQモバイルで、そこに差があるということですね。> また、確認したところ、VPN接続後はDNSサーバの設定が書き換えられており、> 学内のDNSサーバでした。--> (フルスプリットトンネリング?)ここはVPN接続が成功してからの話ですね。書き方が悪かったですが、VPNトンネルをスプリットするかどうかと、どちら側のDSNを使わせるかは、VPNサーバ側の設定で自由に組み合わせることができます。DNSは盲点でしたが、意外な結末で勉強になりました。とにかく解決して嬉しいです。こちらのほうこそ、ありがとうございました。, KouGimletさん 「どうやったら出来るか考えよう!」 先日の内村航平選手の意見に感動。コロナ, https://forum.fortinet.com/tm.aspx?m=145662.

Thank you! I use FortiClient under Windows 8.1 32 bits to connect to VPN SSL and was stucked at 98% and disconnected. I use v4.0.2267. Here are my steps: No more 98% errors. We would highly recommend these guys. CoId={12EA93EE-2A00-4FAE-BF84-0564B2F2ADB8}: The user SYSTEM dialed a connection named fortissl which has failed. * Reconfigure VPN connection under FortiClient. The new version of  FortiClient 5.6 is said to address the annoying  problems with the WAN Miniport driver, causing the 98% error message, among other fixes. Highly recommended. Till this day, any questions or troubleshooting we need help with, Kontech IT Services are just a phone call or an email away. When that is done you can find the different miniport driver names associated to your OS in the following file c:\windows\inf\netrasa.inf. This happens on the latest 5.4.1 SSL client. I also had the same problem. We use Kontech IT Services for all our cabling needs in the Philly area. 1) Open Network Connections

Locate the following subkey: a. Click Start, type regedit in the Start Search box, and then press ENTER. You should now see an ISDN adapter in the list. Learn how your comment data is processed. KonTech did an awesome job with the installation and documentation. We had them install a video door bell with 3 indoor monitors and 3 surveillance cameras. I didn’t actually need to restart, but that was on some windows help site. The error code returned on failure is 680. 7) You should now be able to successfully establish an SSL VPN connection Try to disable User Account Control UAC temporarry. Go to Control Panel -> Programs and features -> FortiSSL client -> Open, select REPAIR package This did the trick for me. “FortiClientのSSL-VPNが80%ぐらいで-12のエラーとなり接続出来ない” への4件の返信 芦塚和昭 より: 2020年3月16日 11:43 PM Make sure the services listed in “1)” are running on the affected PC. f. check Allow Full Control. 3. https://forums.lenovo.com/t5/tkb/articleprintpage/tkb-id/Windows_es@tkb/article-id/59, Just to update this we had an issue on our Windows 8.1 (x64) laptops. Very responsive and reliable!

Loads of different suggestions below but what works for me is just killing fortisslvpnclient.exe from task manager (or manually close the client) and restart fortisslvpndaemon service. Restart System 3. g. Restart the computer and check. Plus, he explained why it happened and what else we could do to optimize our network equipment and cabling. 3. * Delete VPN connection from FortiClient ( Log Out /  Select it and enter 1 for the number, uncheck ‘ missing device’ ensuring only the ISDN option is selected. It solved the problem! * Delete VPN connection from FortiClient If not, check the fortissl adapter, it may say device missing. Make sure to completely uninstall the current version before installing 5.6. PROBLEM SOLVED! 2. Click OK and try to connect to the SSL VPN. What worked: – Telephony

This solution worked for me: Test and it should work now, Thanks a lot! 3) This path is for Windows XP and it will be different for other OS.”, Windows 8 file locations is C:\Program Files (x86)\Windows Kits\8.1\Tools\x64>.

Removing the client and running Repair helped a lot… for the day. Login with new user and logoff all other. Here are the command lines I used in XP to reinstall the needed Miniports. My issue was fixed after reinstalling from sslvpnclient_win_4.4.2303.exe, instead of using sslvpnclient.msi Once the PC boots up check the fortissl adapter, it may say device missing still. 4) On the “General” tab: a. Uncheck the “Modem Removed – Unavailable device ()” device b. Check mobile devices for auto-connect features and kill the VPN. Your option (Control Panel -> Programs and features -> FortiSSL client -> Open, select REPAIR) I selected MODIFY. To make VPN client work with windows 8.x or Windows 10 you can try the following: From an elevated command prompt run the following: netcfg -v -u ms_ndiswanip Virus protection software seems to be a problem as well according to Google. The computer was showing some windows updates and we had installed a phone system interface on the laptop which all got reverted. 1) Uninstall any Forticlient devices You need to double click on the installer and before doing anything go to your %temp% folder and you will find the sslvpnclient.msi in there, *uninstall any Forticlient software from laptop, download v4.0.2297 client version from http://dekiwiki.ties2.net/@api/deki/files/288/=sslvpnclient_win_4.4.2297.exe (link name is wrong, the correct version number is 4.0.2297). The connection gets stuck at Status: 98% and they get disconnected. We are a nonprofit that provides services throughout the Greater Philadelphia area from our home base in East Oak Lane -- as may be the case with many nonprofits of a similar size, we come across a wide variety of IT needs within the office, many of which we try to handle in-house. “devcon.exe install c:\windows\inf\netrasa.inf MS_PppoeMiniport”, “devcon.exe install c:\windows\inf\netrasa.inf MS_NdisWanIp”, “devcon.exe install c:\windows\inf\netrasa.inf MS_PptpMiniport”, “devcon.exe install c:\windows\inf\netrasa.inf MS_L2tpMiniport”. 3) Open the properties for this connection Restarting or Repairing Forticlient works but the final solution to get rid of the problem is going to device manager and disable the smarphone modem drive. You should now see an ISDN adapter in the list. 1. * Reinstall ForitClient It appears the FortiClient engineering staff may have finally resolved this pesky problem. Kontech has gone above and beyond to help me with our customers. We have been testing the per-production release (5.6.0.1072) on Windows 10 clients with positive results so far. Reboot the PC, Windows will detect the devices are missing and reinstall it automatically, likely transparently. Greetings from Michigan! netcfg -v -u ms_ndiswanipv6. After spending 3 days i found that VPN Client may bind some setting with user. That works on my Windows 8.1. zbycha, thanks a lot.

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